Wybór kolorów do wykorzystania w marketingu jest bardzo ważny. Niezależnie od tego, czy chodzi o logo, czy kampanię marketingową, wybrane kolory mogą mieć ogromny wpływ na potencjalnych klientów. Kolor przemawia do nas w sposób wizualny, ale o wiele bardziej działa na naszą psychikę.
Zapytaj się „jaki rodzaj emocji chcę przekazać?
Gdy kolory wywołują emocje, nastroje i uczucia znajomość mocy psychologii kolorów może pomóc w podejmowaniu decyzji.
Niektóre kolory mogą zwiększyć skuteczność metod brandingowych Twojej firmy. Zdając sobie sprawę, jak kolory mogą wpływać psychicznie na innych, możesz podejmować decyzje dotyczące marki i marketingu, które pozwolą Ci dotrzeć do grupy docelowej na zupełnie nowym poziomie.
Ogólnie rzecz biorąc, jasne i odważne kolory przyciągają uwagę, ale mogą wydawać się zuchwałe. Wyciszone dźwięki są bardziej wyrafinowane, ale można je przeoczyć.
Jakich kolorów powinieneś używać?
Zielony to dobry wybór, jeśli chcesz zrelaksować odbiorców lub zapewnić im bogactwo – pomyśl o naturze, pieniądzach i spokoju.
Niebieski również odpręża ludzi, ale także tworzy poczucie bezpieczeństwa i zaufania do marki. Wiele serwisów społecznościowych używa logo w kolorze niebieskim. To kolor najbardziej preferowany przez mężczyzn.
Czerwień wywołuje silne emocje i pobudza apetyt. Jest często widywany w wyprzedażach i wykorzystywany przez impulsywnych klientów. Wiele restauracji i produktów spożywczych również używa tego koloru.
Pomarańcz jest dobrym wezwaniem do działania, ponieważ reprezentuje przyjazną i pewną markę, jednocześnie wykazując podekscytowanie i entuzjazm. Jest również bardzo przykuwający uwagę.
Żółty zwiększa radość i ciepło oraz zachęca do komunikacji, ale może również powodować znużenie i zmęczenie oczu. Najlepiej stosować, jeśli docelowi odbiorcy są młodzi.
Kolor fioletowy pokazuje bogactwo, sukces i mądrość. Często stosuje się go w produktach kosmetycznych i przeciwstarzeniowych, a także w celu uspokojenia lub wyciszenia.
Podczas gdy postrzeganie kolorów jest nieco subiektywne, kolor jest jedną z najpotężniejszych form komunikacji niewerbalnej, z której korzystają projektanci. Zrozumienie psychologii koloru może pomóc lepiej dotrzeć do odbiorców i zmienić markę, aby uzyskać jak najlepsze wyniki.
A czy kolorystyka Twojej marki odzwierciedla jej odbiorców?