W świecie w większości cyfrowym artykuły biurowe są często produktem zapomnianym. Elegancki, żywy i pasujący do brandu firmy, oto jak powinien wyglądać Twój papier firmowy. Możesz używać e-maili i połączeń telefonicznych do wykonywania 90% komunikacji biznesowej, ale czasami nic nie jest w stanie zastąpić papierowej wersji listu, dokumentu.

Czy jest to formalne zaproszenie na spotkanie lub pisemne porozumienie z nowym dostawcą. Może piszesz, aby potwierdzić premię pracowniczą. A może zostałeś poproszony o dostarczenie oświadczenia, referencji lub innego formalnego dokumentu na papierze firmowym.

Niezależnie od przypadku użycia twojego papieru firmowego, nie ma wątpliwości, że przenosi Twój przekaz na wyższy poziom niż codzienny kanał, taki jak e-mail, i że warto poświęcić trochę czasu i wysiłku, aby stworzyć coś, co jest godne Twojej marki.

Oto kilka kroków do opracowania papieru firmowego, z którego będziesz chętnie korzystać na co dzień, przez lata.

1. Wybierz treść

Jakie informacje powinien zawierać twój papier firmowy? Potrzebujesz wystarczającej ilości informacji, aby Twoja tożsamość była wyraźna, ale nie tak bardzo, że ryzykujesz, że strona będzie zagracona. Podstawowymi informacjami są pełne dane teleadresowe, informacje firmowe takie jak NIP, KRS, Regon, logo oraz claim.

2. Wróć do swojej marki

Wytyczne dotyczące marki Twojej firmy mogą pomóc Ci ustawić parametry projektowe papieru firmowego, aby upewnić się, że są one zgodne z resztą Twojej firmy. Pomoże Ci to zaoszczędzić czas przy doborze kolorów i czcionek.

3. Znajdź czcionkę

Czcionka, której używasz na papierze firmowym, może być czcionką wybraną w ramach brandingu całej firmy lub zaczynasz od zera. Pamiętaj, że dane które przedstawiasz zazwyczaj są pisane mniejszą czcionką, i często w półprzeźroczystości, co za tym idzie, czcionka powinna być czytelna nawet przy rozmiarze typu 6,7 pkt.

4. Wybierz układ

Istnieje wiele różnych sposobów na ustawienie papieru firmowego. Podobnie jak w przypadku innych elementów marki, możesz swobodnie przekraczać granice konwencji i tworzyć własne kreacje. Ale jeśli dobrze trzymasz się podstaw, istnieje kilka wypróbowanych i przetestowanych sposobów ułożenia papieru firmowego, o których warto wiedzieć. Dobrze widoczne logo to podstawa, dane kontaktowe rozłożone w czytelny sposób, oraz to coś, czyli wyróżniający Twoją firmę element, często pochodzący z same w sobie loga, lub nowy utrzymany w kolorystyce marki.

5. Rozważ kolor

Kolory Twojej marki powinny być odzwierciedlone na papierze firmowym, ale nie oznacza to, że wszystkie muszą się pojawiać, zwłaszcza jeśli Twoje logo lub czcionka firmowa są ozdobne lub szczegółowe.

6. Zdobądź zestaw – dodaj inne artykuły papiernicze

Pomyśl o stworzeniu innych niestandardowych artykułów piśmiennych pasujących do papieru firmowego, takich jak koperta, list z podziękowaniem lub kartki okolicznościowe.

W Drukarni Autograf oferujemy atrakcyjne ceny dla papieru firmowego, dzięki czemu decyzja o wprowadzeniu go w działanie firmy nie naraża budżetu firmowego.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.