Łatwo jest złożyć ulotkę za pomocą gotowych clipart’ów, kilku kolorów i kilku różnych czcionek, ale czy szybki projekt bez przemyślanej koncepcji będzie wart kosztów drukowania? Profesjonalny projekt graficzny wykonany przez doświadczonego grafika zapewnia poprawny wygląd i skuteczne działanie Twojej ulotki.
Oto kilka zasad projektowania ulotek:
Zasada 1: Nagłówek powinien dokładnie i realistycznie przedstawiać, co Twoja firma lub produkt może zrobić dla konsumenta. Unikaj podawania nazwy firmy, ponieważ spowoduje to dodanie zbyt wielu słów do nagłówka, który powinien być krótki, ale efektowny. Nazwę firmy powinno przedstawić duże widoczne logo.
Zasada 2: Bądź zgodny ze swoim projektem. Użyj tego samego tekstu i kolorów dla głównych nagłówków, innego tekstu i ewentualnie koloru dla całego tekstu informacyjnego oraz innego koloru dla tła.
Zasada 3: Grupuj powiązane elementy. Używaj kolumn, ramek lub pól do organizowania akapitów, tekstów, aczkolwiek unikaj zbyt wielu pól, ponieważ może to spowodować bałagan. Upewnij się, że odstępy i rozmieszczenie pozostają spójne na całej ulotce.
Zasada 4: Używaj obrazów o wysokiej rozdzielczości zamiast obiektów clipart. Kup niedrogie zdjęcia lub rób własne zdjęcia. Upewnij się, że wszelkie użyte zdjęcia poprawią przekaz ulotki, unikaj zdjęć na których widnieją znaki wodne, dobieraj zdjęcia nie tylko do charakteru przekazu ulotki ale również do brandingu firmy.
Zasada 5: Nie rozpisuj się, ulotka informacyjna powinna być zwarta treściwa i przekazywać najważniejsze informacje, ma to szczególne znaczenie przy mniejszych formatach ulotki takich jak A6, A5.
Zasada 6: Zadbaj o ciekawą formę. Najskuteczniejsze rozłożenie treści to podstawowe dobrze widoczne informacje na 1 stronie oraz kompletne i rozbudowane teksty na stronie drugiej.
Zasada 7: Nie powtarzaj się. Dane kontaktowe czy logo firmy powinno występować na ulotce raz, na jednej ze stron (Logo naturalnie na stronie pierwszej). Powtarzanie elementów niepotrzebnie zajmuje cenne miejsce na ulotce, które na pewno można by było wykorzystać w ciekawszy sposób.
Zasada 8: Mniej znaczy więcej. Im mniej informacji tym wyższa czytelność i zapamiętywalność treści ulotki.
Zamawiając ulotki w naszej firmie, masz pewność że powstają w zgodzie z ogólnie obowiązującymi zasadami projektowania. Każdy nasz projekt powstaje w zgodzie z powyższymi punktami. Powierzając nam zaprojektowanie swoich materiałów graficznych możesz być pewien profesjonalnego efektu, który będzie służył Twojej firmie przez cały czas korzystania z ulotek.
Zapraszamy do skorzystania z naszej atrakcyjnej oferty oraz stałych promocji na ulotki standardowe jak i niestandardowe (łamane, sztancowane).